HENKILÖKOHTAINEN VALMENNUS

Henkilökohtaisella valmennuksella tarkoitetaan juuri sinulle räätälöityä kunto-ohjelmaa. Omien tavoitteiden mukaista harjoittelua ja ehkä uuden elämäntavan opettelua.

 

Liikunnan suunnittelun ja toteuttamisen lisäksi ravinnolla on suuri merkitys ihmisen hyvinvoinnille. Ravintoanalyysin avulla löydetään mahdolliset sudenkuopat ja osataan kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin. Liikunnan ja ravinnon lisäksi myös lepo on tärkeää. Salla näkee valmentamisen laajana kokonaisuutena ja haluaa ottaa huomioon kaikki nämä kolme osa-aluetta ja sitä kautta auttaa asiakasta löytämään tasapainon arjen kiireessä.

Elämässä tulisi aina olla tavoitteita ja unelmia. Tavoitteet motivoivat meitä ja vievät jokapäiväisessä elämässä eteenpäin. Niiden avulla teemme päivittäin parempia valintoja ja sitä kautta tapahtuu pieniä muutoksia parempaan suuntaan.

Ota haaste vastaan ja tehdään yhdessä arjesta parempaa!

 

SENSOVALMENNUS

Sensovalmennus on aivojen ja hermoston toiminnan selvittämistä ja niiden käyttämistä valmennuksessa.

 

Tämä saadaan selville kehosta sensomotorisilla testeille. Jokaisella on yksilöllinen hermolihasjärjestelmä, jonka yksityiskohtien selvittäminen auttaa meitä jokapäiväisessä elämässä niin arjessa kuin työssäkin.

 

Sensotesteillä selvitetään yksilön luontaisia vahvuuksia. Testeistä selviää mm. leuan oikea asento, painon jakautuminen jalkapohjilla, toiminnallinen tasapainopiste tai käsien optimaalinen liikerata. Ja nämä tiedot siirretään sinun lajiisi tai kuntourheiluun.

 

Testit kertovat meille miten kehomme toimii optimaalisesti ja oikein, jolloin oppiminen on helpompaa, liike sulavampaa ja on helpompi välttyä loukkaantumisilta.

Mikäli haluat olla askeleen edellä muita, niin ota yhteyttä ja selvitetään sinun vahvuudet ja miten olet jatkossa entistä parempi, vahvempi ja nopeampi.

 

PILATESTUNNIT

TIISTAI 17.30-18.30 jatko

TORSTAI 18.30-19.30 perus

Sallan pilatesryhmät kokoontuvat Balance-salilla, täydellisesti varustellussa ja kotoisassa pilatessalissa, josta löytyvät kaikki pilateksen tarvikkeet. 

 

Paikka:

Balance-sali, Seutulantie 3-5 G rappu

Hinta:  

Kausikortti 240 € / kausi 16 kertaa

10-kortti     170  €    (voimassa 12 viikkoa)

Liikkeissä pyritään myös sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen toistensa kanssa. Täten menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä, ylläpitäviä lihaksi, jotka myös koordinoivat taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä. Pilates-liikkeiden teho perustuukin kuuteen harjoittelua ohjaavaan periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, keskustan käyttö, hallinta, virtaus ja hallittu hengittäminen. Pilates -harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta. 

 

 

JUOKSUVALMENNUS

Oikea juoksutekniikka, lantion hallinta, nilkan liikkuvuus ja keskivartalon käyttö on avain asemassa, kun halutaan edetä nopeasti lajissa kuin lajissa.

Kun juoksun pilkkoo osiin on, helpompi oppia yksittäisillä osaharjoitteilla oikeaa juoksutapaa sekä vahvistaa juuri niitä juoksussa käytettäviä lihaksia.

 

Salla on vuosia ohjannut juoksuharjoituksia eri lajien urheilijoille. Hyvä juoksutekniikka on pohja kaikelle liikkumiselle. Valmennukseen voi tulla yksin tai yhdessä vaikka joukkueen tai ystävän kanssa. Apua saavat niin aloitteliljat kuin kokeneemmatkin juoksijat. Kipu on aina merkki, että joku virheasento tai lihasheikkous löytyy kehosta. Niiden selvittäminen ja korjaaminen yhdessä auttaa kivuttomampaan juoksunautintoon.

 

Huomiota on kiinnittettävä myös yksilön omiin luontaisiin vahvuuksiin = Sensovalmennus. Tämän tiedon avulla saadaan harjoittelusta enemmän irti ja säästytään loukkaantumisilta.

 

KAHVAKUULATUNNIT

TIISTAI 19.00-20.00

Sallan kahvakuularyhmä kokoontuu aina ulkona, Järvenpään Rantapuistossa.

Paikka: Järvenpään kauniissa Rantapuistossa, Tervanokan parkkipaikalla

Hinta:   90 € 10-kerran kortti ja kertamaksu 10 €


Kahvakuulaharjoittelu sopii kaikille ihmisille ikään, kokoon tai sukupuoleen katsomatta. Ihan vaaraton harjoitteluväline kuula ei kuitenkaan ole, joten alkuun on hyvä opetella liikkeet oikein ohjaajan avulla.

Kahvakuulatunnilla tehdään monipuolisesti eri lihasryhmiin kohdistuvia liikkeitä ja koko kroppa joutuu tekemään töitä. Osa liikkeistä on tuttuja kuntosalilta, mutta niiden suorittaminen kahvakuulalla laajentaa tehon yhdestä lihasryhmästä lähestulkoon koko vartaloon. Kahvakuulan perusharjoitteisiin kuuluvat erilaiset heilurit, vetoliikkeet ja tempaukset.